ORGANICEN: MUYERES AVILÉS (ASTURIES)
XUEVES 23 DE XUNU. 18:30 h. EL PARCHE (PLAZA’L CONCEYU) D’AVILÉS. ASTURIES
¡A LA FOGUERA COL PATRIARCÁU!
(Adaptación parcial del prólogu de Rosa Regàs, del llibru Rebeldes Perifériques del Sieglo XIX)
Somos rebeldes, somos perifériques, somos MUYERES
El dominiu que la sociedá exerce sobre la mente y el cuerpu de les
muyeres al traviés de la historia nun se conforma con sometenos con
conceptos como: el deber, el remordimientu o les creencies y
obligaciones de la falsa moral. El puñu y lletra del poder tresmitiónos
una historia que ta vacía d´actividaes, sublevaciones y tomes de
conciencia exercíes poles muyeres al traviés de los sieglos.
Y
el poder qu’escribió la Hestoria, incluso de los movimientos feministes y
de les reivindicaciones de les muyeres que se trataron, cuando se fixo,
ensin dai-yos nenguna importancia, como si se mencionaren delles
aventurines, feches por seres humanos de segunda clase. Esta ye la
primer discriminación: la de ser muyer.
Asina, les muyeres que
punxeron el so coraxe y la so vida al serviciu del ameyoramientu de la
situación de les sos conxéneres acaben olvidaes y ocultaes, quiciabes pa
que na conciencia de la sociedá nun apaeza más quel modelu de moza,
esposa y madre quel poder quixo configurar. Pero somos infinitamente
diverses y toes merecemos que se respeten los nuestros derechos, seyamos
quien seyamos, vivamos onde vivamos y faigamos lo que faigamos.
Ye necesario que nosotres mesmes tomemos les armes que creamos
convenientes pa lluchar contra esi olvidu y reconocer el trabayu que
fixeron munches muyeres nunes condiciones sociales terribles.
Pensemos, per un momentu cuántes hestories, revoluciones, llogros,
movimientos llideraos por muyeres conocemos y ubicamos na Hestoria: na
hestoria clásica, les herexes na Caza de Bruxes de la Inquisición, les
desheredaes, na Comuna de París, la Escuela dEducación Llibre de Ferrer i
Guardia, les lluches nes fábriques, les Lligues Pacifistes y
Antimilitaristes, les Instituciones de Llibre enseñanza y Ateneos
obreros, los sistemes de sofitu mutuu, los movimientos llibertarios,
masónicos, les Fuelgues de Vientres y control de la natalidá, salú
sexual y mental de les muyeres de los baxos fondos, de les probes, de
les madres solteres, de les prostitutes, de les preses, de les
refuxaes... a la fin, muyeres de les periferies. L’apropiación
d’espacios públicos, estudios, profesiones, de la cultura y costumes
reservaos primeramente y n’esclusiva pa los homes. Foron y son les
nuestres antepasaes y coetánees les que llucharon y lluchamos por alzar
la nuestra voz, por despeinar el silenciu.
Igual qu’ardemos
nosotres coles inxusticies de les que somos testigos y que sufrimos,
mandamos a la foguera al Patriarcáu que tolo quier invadir, controlar y
contaminar, que nos quier calladines, obedientes, ensin capacidá pa
decidir sobre les nuestres vides y cuerpos.
Sufrimos violencies
psicolóxiques, sexuales, físiques y abusos en tolos ámbitos: na casa, na
cai, na nueche, nel trabayu, ataques contra los nuestros cuerpos y
mentes, siempres col envís de facenos sentir inferiores, que nun somos
lo suficientemente bones, que nun damos la talla, que nun somos capaces,
qu’o somos santes o somos putes Quieren enmarcanos con etiquetes
mutiladores.
Por too ello, ser MUYER ye sinónimu de REBELDÍA,
porque con toles torgues que siempres nos punxeron, deprendimos a
movenos y a baillar peles caleyes, munches vegaes intransitaes y escures
de los márxenes, de la periferia.
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